Au început înscrierile pentru elevi în proiectul ACCES_UPT
Dacă ești elev în clasa a XI-a și vrei sprijin pentru a-ți pregăti drumul spre facultate, acum e momentul să te înscrii în proiectul ACCES_UPT – Mecanisme de sprijin pentru acces echitabil la învățământ superior tehnic în Timișoara.
Perioada de înscrieri este 22–29 septembrie 2025. În acest interval trebuie să depui dosarul complet la profesorul responsabil din școala ta.
Cine se poate înscrie?
Te poți alătura proiectului dacă îndeplinești cel puțin unul dintre criteriile de eligibilitate, cum ar fi:
- părinții tăi nu au studii superioare;
- faci parte din comunitatea romă;
- provii dintr-o familie cu venituri reduse sau monoparentale;
- ai fost în plasament sau te-ai întors la școală după o perioadă de școlarizare în spital;
- ai afecțiuni cronice sau dizabilități;
- familia ta beneficiază de venit minim de incluziune.
(Lista completă a criteriilor de eligibilitate se regăsește în metodologia atașată.)
Este suficient să îndeplinești un singur criteriu pentru a putea aplica. În procesul de selecție, prioritate vor avea elevii din familii fără studii superioare și cei de etnie romă.
Ce trebuie să conțină dosarul?
- Copie după cartea de identitate + documentul de atestare a domiciliului în cazul actelor de identitate electronice;
- Copie după certificatul de naștere;
- Anexa 3 – Cerere de înscriere elevi;
- Anexa 4 – Declarație de disponibilitate privind participarea la activitățile de implementare ale proiectului;
- Anexa 5 – Declarație pe proprie răspundere a elevului major/reprezentantului legal al elevului minor care atestă faptul că membrul grupului țintă se încadrează în categoria persoanelor cu nivel educațional al părinților scăzut, însoțită de copie după actele de studii ale părinților, după caz (elevii din familii monoparentale vor depune copie după actele de studii ale unui singur părinte);
- Anexa 6 – Declarație pe proprie răspundere a elevului major/reprezentantului legal al elevului minor că face parte din etnia romă;
- Anexa 7 – Declarație de consimțământ elevului major/reprezentantului legal al elevului minor privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Anexa 8 – Declarație de evitare a dublei finanțări;
- Anexa 9 – Formularul de înregistrare individuală a participanților;
- Anexa 10 – Adeverință de elev de la unitatea de învățământ de proveniență
- Anexa 11 – Fișă de informare privind consilierea psihologică și în carieră
- Anexa 12 – Acord de participare la ședințe de consiliere
- Extras de cont (pentru virarea bursei)
- Documente care atestă încadrarea în condițiile de acordare a burselor sociale, conform reglementărilor în viguare
Toate anexele necesare pentru dosar sunt disponibile în documentul atașat acestui anunț.
Ce urmează după înscriere?
Până la 1 octombrie 2025 vei afla dacă te numeri printre elevii selectați. Dacă ești admis, vei începe să participi la activitățile proiectului din octombrie, iar din noiembrie vei beneficia și de o bursă lunară de 300 de lei.