Activități
Află mai multe despre activitățile ACCES_UPT adresate elevilor și studenților.
Activități adresate elevilor
- identificarea elevilor în risc de a nu participa sau a nu promova examenul de bacalaureat, precum și a absolvenților de liceu din promoțiile anterioare care nu au promovat examenul de bacalaureat;
- consilierea elevilor cu privire la opțiunile de programe de studiu din mediul universitar și promovarea ofertei educaționale universitare în rândul unităților de învățământ preuniversitar (în special în unitățile de învățământ cu o rată scăzută de cuprindere a absolvenților în învățământul superior);
- susținerea persoanelor identificate prin oferirea de sprijin pentru facilitarea tranziției la studiile universitare prin programe remediale pentru recuperarea decalajelor de învățare pentru pregătirea examenului de Bacalaureat sau admiterii la studii universitare de licență și prin susținerea cheltuielilor pentru cazare și /sau masă din internatele instituțiilor de învățământ preuniversitar, acordarea altor tipuri de sprijin pentru a depăși diferite grade de defavorizare care ar contribui la facilitarea tranziției la studiile universitare;
- acordarea de subvenții;
- organizarea unor evenimente și campanii de informare/dezvoltarea și promovarea de resurse pentru informarea elevilor din anii terminali și a familiilor acestora cu privire la procesul de admitere, mijloacele de suport financiar și social, precum și facilitățile/beneficiile studiilor universitare asupra candidaților;
- promovarea programelor de studii universitare de licență, prin focalizarea pe oferirea de informații complete, corecte și precise privind exigențele academice precum și a ofertei de educație non-formală a instituției;
- organizarea unor evenimente care să introducă potențialii studenți în mediul universitar (servicii suport studențești, oferta academică, structură studii universitar);
- informări si campanii cu privire la prevenirea consumului de alcool si droguri;
- organizarea de vizite ale elevilor din grupul țintă în cadrul instituțiilor de învățământ superior/alte obiective de interes.
- organizarea de ședințe de consiliere individuale/de grup pentru a răspunde la provocările psihologice (ex. lipsa de încredere de sine, sindromul „impostorului” etc);
- organizarea de grupuri de suport formate din elevi și studenți membri ai grupului țintă care au un profil similar („primul student din familie”) în vederea schimbului reciproc de experiențe și oferirea de sprijin emoțional reciproc.
Activități adresate studenților
- organizarea de grupuri de suport formate din elevi și studenți membri ai grupului țintă care au un profil similar („primul student din familie”) în vederea schimbului reciproc de experiențe și oferirea de sprijin emoțional reciproc.
- sprijinirea studenților cu risc de abandon, prin operaționalizarea mecanismelor de identificare și monitorizare a nevoilor studenților în cadrul CCOC;
- asigurarea în cadrul CCOC a serviciilor de suport, îndrumare și consiliere în vederea prevenirii și combaterii abandonului universitar;
- acordarea de sprijin pentru prevenirea și combaterea abandonului universitar în rândul studenților, membri ai grupului țintă, prin implementarea unor programe remediale / de aducere la nivel a studenților cu dificultăți în învățare, și prin susținerea cheltuielilor pentru cazare și /sau masă din campusurile universitare, acordarea altor tipuri de sprijin pentru a depăși diferite grade de defavorizare care ar determina abandonul universitar;
- acordarea de subvenții pentru masă
- organizarea unor programe de introducere în mediul universitar destinate studenților din anul I / sprijinirea activităților organizațiilor studențești orientate spre familiarizarea studenților din anul I cu mediul academic (de ex.: săptămâna bobocului, zilele facultății etc.) / desfășurarea unor evenimente de tip ”orientation days” înainte de începerea fiecărui semestru din anul I, pentru ca studenții să se familiarizeze cu campusul universitar, facilitățile existente, cadre didactice și personalul auxiliar / organizarea unor evenimente sociale și a unor activități pentru dezvoltarea sentimentului de apartenență la comunitate;
- servicii de mentorat pentru studenți facilitat de specialiști CCOC și / sau specialiști externi instituției de învățământ superior;
- activități de tutoriat/ consiliere educațională și profesională a studenților în vederea îmbunătățirii performanțelor educaționale, facilitate de cadre didactice din mediul universitar;
- desfășurarea unor workshop-uri dedicate dezvoltării abilităților de studiu ale studenților (ex. luarea de notițe, gestionarea timpului, comunicarea eficientă, scrierea academică)/dezvoltarea de comunități de învățare dedicate îmbunătățirii performanțelor academice ale studenților(săli de lectură, spații comune de învățare, organizarea învățării modulare);
- programe de consiliere vocațională a studenților(de grup/individuale) / activități de consiliere psihologică dedicate studenților / ședințe individuale /de grup de consiliere vocațională / psihologică dedicate studenților pentru a răspunde diverselor provocări(ex. lipsa de încredere de sine, sindromul „impostorului” etc);organizarea unor programe de mentorat cu studenți care au un profil similar („primul student din familie”) / organizarea unor ateliere de lucru în domenii specifice pentru susținerea acestei tipologii a studentului din grupul țintă / monitorizarea progresului academic și a gradului de satisfacție ale studenților;
- activități privind educația financiară, gestionarea bugetului și a cheltuielilor, inclusiv a impactului privind angajarea pe perioada studiilor dedicate studenților /organizarea de grupuri de suport cu studenții cu profil similar în vederea schimbului reciproc de experiențe și oferirea de sprijin emoțional reciproc / programe de sprijin derulate de studenții din anii mari pe baza contractului de voluntariat;
- informări si campanii cu privire la prevenirea consumului de alcool si droguri;
- activități de susținere a centrelor de învățare remedială în vederea susținerii activităților desfășurate cu studenții / asigurarea de cursuri de dezvoltare educațională, prin grupuri de studiu, programe de sprijin academic precum predarea suplimentară, cursuri de strategii de învățare / implicarea studenților în diverse proiecte academice și sociale derulate de cadrele didactice.
- asigurarea accesibilității fizice și digitale în cadrul proceselor educaționale care includ studenți cu dizabilități în IÎS, inclusiv admiterea;
- dezvoltarea unor servicii de consiliere și îndrumare dedicate studenților cu dizabilități.
- realizarea unor analize de nevoi și resurse specifice studenților cu dizabilități în cadrul proceselor educaționale desfășurate în cadrul IIS, inclusiv admiterea;
- adoptarea unei strategii privind accesibilizarea IIS în vederea admiterii studenților cu dizabilități;
- dezvoltarea unor proceduri interne, echitabile, care să țină cont de specificul anumitor programe de studii.